Gemeente Kaag en Braassem

Braassemermeer en Kagerplassen komen op de toeristische kaart

Vandaag hebben de bestuurders van de Hollandse Plassen het startsein gegeven om de marketing en promotie voor het gebied te starten.

Samen met ondernemersvereniging OPHP, lokale ondernemers, stichting Groene Hart Promotie, beleidsadviseurs en lokale marketeers wordt de komende periode samengewerkt aan een marketingstrategie. Met als doel: de Hollandse Plassen van het Groene Hart als dé toeristische bestemming van Nederland.
 
Een uitdagende taak: elke plas is uniek qua natuur én beleving! Met gerichte aandacht voor het waterrijke gebied in het Groene Hart, zullen zowel inwoners als bezoekers worden verleid om van het water te komen genieten. Rustig met een (elektrische) sloep, meer actief in bijvoorbeeld een kano of sup of juist in strijd met de elementen op een zeilboot of surfplank. Met het aanbod van unieke kleinschalige overnachtingslocaties op én rond het water, kunnen mensen langere tijd in het Hollandse Plassengebied verblijven. Zo krijgen bezoekers écht de kans om het unieke gebied te beleven en bijzondere natuur af te wisselen met historische steden als Leiden en Alphen aan den Rijn en de vele kleurrijke dorpen.
 
De Hollandse plassen bestaan uit een aaneengesloten watergebied van de Vinkeveense Plassen, Nieuwkoopse Plassen, Langeraarse Plassen, Zegerplas, Vlietland, Braassemermeer, Kagerplassen en de Westeinderplassen met de bijbehorende verbindingsvaarten. Een oer-Hollands gebied waar water en polders elkaar afwisselen. De marketing wordt voor een belangrijk deel mogelijk gemaakt door een subsidie van de provincie Zuid-Holland.

Meer nieuws

Geen nieuws gevonden.