De Praktijk4Kids
Advertorial Voor Kinderen

Gevoelens en gedachten omzetten in Brain Blocks

Bij De Praktijk4Kids maken we gebruik van de interventie Brain Blocks. Het is een middel om de cliënt uit te nodigen om tot ontwikkeling te komen. De interventie wordt ingezet bij psychoeducatie voor verschillende stoornissen, maar ook als reflectiemiddel. Middels Brain Blocks krijgen cliënten stapsgewijs meer inzicht in zowel de eigen gevoelens en gedachten als die van anderen. Kinderen, jongeren en volwassenen worden uitgenodigd om hun gevoelens en gedachten te verbeelden door middel van gekleurde blokken, cilinders, bruggen en ballen.

Gelijkwaardig karakter

Bij Brain Blocks ligt de nadruk op samenwerking en gelijkwaardigheid. Het uitgangspunt is dat de cliënt zelf het beste weet hoe hij of zij denkt, voelt en dingen ervaart. Daarom staan de beelden van de cliënt centraal in de behandeling. De behandelaar reflecteert met de cliënt op die beelden, waardoor zij samen tot de kern komen. Hierdoor is elk reflectieproces weer anders en op maat.

Het doel van Brain Blocks

Meer inzicht door reflectie leidt tot anders kijken naar ervaringen, dat op zijn beurt het denken, voelen en handelen beïnvloedt. Er zijn verschillende doelstellingen waaraan gewerkt kan worden middels reflectie. Naast het beter leren begrijpen van jezelf en anderen, kan de nadruk ook liggen op het kunnen plaatsen van gevoelens, gedachten en overtuigingen die belemmerend zijn en daaraan werken. Ook kan worden gewerkt aan het verwerven van inzicht hoe verschillende breinen anders werken.

Koppeling problematieken en Brain Blocks

In een volgend artikel op Alphens lees je hoe de koppeling wordt gemaakt tussen verschillende problematieken en Brain Blocks. Voorbeelden van de problematieken zijn: angst, trauma, depressie, autisme en ADHD. Kun je niet wachten om meer informatie te verkrijgen over Brain Blocks of wil je hulp voor jezelf, jouw kind of leerling middels Brain Blocks? Neem dan contact op met karin@depraktijk4kids.nl.


Meer nieuws

Geen nieuws gevonden.