Maatregelen Regiotaxi in coronatijd
Ook de Regiotaxi wil het vervoer ook in deze tijden van het coronavirus veilig uit blijven voeren. Maar wat voor maatregelen neem je als Regiotaxi?
De volgende maatregelen worden genomen:
Een rit boeken
Normaal gesproken kunt u uw rit tot één uur voor vertrek boeken. Dat verandert niet, maar de Regiotaxi doet u wel de dringende oproep om uw rit zo vroeg mogelijk te bestellen. Het liefst zodra u weet dat u wilt gaan reizen, maar probeer in ieder geval uw rit tenminste drie uur van tevoren te bestellen.
De taxi-indicatie en de voorinzitindicatie
Sommige reizigers hebben een taxi-indicatie gekregen. Dit houdt in dat het voertuig dat u komt ophalen een personenauto is. Ook zijn er reizigers die een voorinzitindicatie hebben. Dit betekent dat de planning een rit zo inricht dat deze reiziger een plek op de voorstoel krijgt. Dit is soms noodzakelijk vanwege beenruimte die iemand nodig heeft.
Momenteel kan de vervoerder deze indicaties niet meer realiseren. De afstand van anderhalve meter kan hiermee niet altijd nageleefd worden. Het voertuig dat u komt ophalen is daarom mogelijk ook een taxibus.
Instappen in de Regiotaxi
Omdat de chauffeur ook op gepaste afstand moet blijven, vraagt de Regiotaxi u om zelf plaats te nemen in de Regiotaxi. Of laat u (naar en van de taxi) begeleiden door iemand uit uw eigen huishouden. Plaats alstublieft zelf uw bagage of hulpmiddelen in de kofferruimte en stap achterin de taxi in. Ook wordt gevraagd om zelf uw veiligheidsgordel om te doen. Reist u in een rolstoel, dan helpt de chauffeur u wel het voertuig in en zet de rolstoel vast.
Reizen met een begeleider
Voor sommige reizigers is het noodzakelijk om een begeleider mee te nemen tijdens de rit. Is dit voor u het geval en moet u een reis echt maken, geef dit dan duidelijk door als u de reis bestelt.
Vermeld hierbij s.v.p. ook of u naast de begeleider kunt plaatsnemen (iemand uit uw directe omgeving) of dat u en de begeleider ook anderhalve meter afstand moeten houden.
Vervoerspas
Normaal zou u in de taxi uw vervoerspas aan de chauffeur geven, die hem daarna voor u scant. In verband met de noodzakelijke hygiëne is het op dit moment voldoende als u uw pas aan de chauffeur laat zien. De chauffeur zal deze niet van u aanpakken maar alleen lezen. U moet de pas dus wel bij u hebben.
Uw rit betalen
Vermijd alstublieft zoveel mogelijk contant geld. Bij de Klantenservice kunt u een formulier voor automatische incasso aanvragen. Het bedrag wordt dan vanzelf van uw rekening afgeschreven. Bel hiervoor telefoonnummer 0900 – 20 22 369. (2 ct. per minuut + eventuele kosten van uw mobiele telefoon). Wilt u dit niet? Probeer dan zoveel mogelijk met PIN te betalen.